Conferință Internațională pentru Viitorul Educației, integrantă în programului-fanion al Academiei Mondiale de Artă și Știință, Human Security for All (HS4A)

Conferință Internațională pentru Viitorul Educației, integrantă în programului-fanion al Academiei Mondiale de Artă și Știință, Human Security for All (HS4A)

Între 10 și 12 decembrie 2024, Academia Mondială de Artă și Știință, al cărei Centru de Excelență este Institutul de Studii Avansate pentu Cultura și Civilizația Levantului, organizează, în parteneriat cu Universitatea Istinye din Istanbul, Consorțiul Universitar Mondial, Coaliția UNESCO – MOST BRIDGES și Laboratorul „Julie Ann Wrigley" pentru Anticiparea Viitorului din cadrul Universității de Stat din Arizona (Statele Unite), cea de-a 7-a Conferință Internațională pentru Viitorul Educației, parte integrantă a programului-fanion al Academiei Mondiale, Human Security for All (HS4A).

Planificată a avea loc în format hibrid, atât fizic la campusul Universității Istinye din Istanbul, cât și online, prin intermediul platformei Zoom, conferința problematizează multiplele dimensiuni ale unei schimbări de paradigmă în sistemele educaționale globale, arucând o privire critică atât la obiectivele, valorile, metodologiile pedagogice și conținutul acestora, cât și la sistemele de predare, evaluare și acreditare existente. Progresele societății globale în materie de conectivitate digitală și inteligență artificială au făcut posibilă dezvoltarea unor sisteme de predare care să poată oferi o educație personalizată, interactivă, contextuală, experiențială, formală, adaptată ritmului didactic al elevilor și continuă de-a lungul întregii vieți, livrată în toate limbile majore și calată pe nevoile specifice observate la nivel local, național și global.

Procesul educațional trebuie să ajute omenirea să înțeleagă și să dezvolte pe deplin întregul potențial al minții umane. Avem nevoie de o educație care să ne ajute să evadăm din raționalitatea îngustă, obiectivistă, reducționistă, mecanicistă, analitică și limitată care fragmentează viziunea noastră asupra realității în tot atâtea părți constituente de sine stătătoare și, prin aceasta, ne neagă interrelaționările, interdependența și integrarea și ne separă de noi înșine, de ceilalți, de lume și de natură.

Un mai mare grad de separație între furnizarea de cunoștințe pe de o parte și procesele de evaluare și, respectiv, acreditare poate constitui un pas important spre eliberarea mediului studențesc de orice fel de constrângeri impuse de costuri, birocrație sau de limitările fizice ale procesului didactic efectuat în sala de clasă. Totodată, aspirațiile, interesele, capacitățile și ritmul de învățare al fiecărui student pot fi abordate de o manieră care să ia în calcul diversitatea regională și/sau culturală, integrând aceste perspective cu obiectivul inoculării cunoștințelor și capacităților necesare pentru succesul în carieră. Învățarea continuă și experiența profesională se pot desfășura în tandem, ca procese paralele, pe tot parcursul vieții, iar accentul care în prezent este pus exclusiv pe transferul de informații și pe pregătirea profesională poate fi completat de dezvoltarea competențelor sociale, a capacităților mentale și a personalității elevilor și studenților.

Publicul larg interesat de dezbaterile conținute de programul Conferinței sau de lista intervenienților, poate accesa lucrările– atât sesiunile de plen, cât și lucrările în paneluri susținute în paralel –  în urma înregistrării ca participant online, disponibilă prin intermediul următorului link.

Nu există comentarii.

Adaugă un comentariu